Studijní plán Umělá inteligence specializace navazujícího magisterského studijního programu Informatika
Předměty se statutem A jsou povinné (každý student daného programu je musí absolvovat). Předměty se statutem B jsou povinně volitelné (studenti si mohou vybrat, které z nich absolvují, ale některé z nich absolvovat musí). Předměty se statutem C jsou volitelné (studenti je mohou absolvovat zcela volitelně).
Povinné předměty
Zkratka | Předmět | Kredity | Rozsah výuky Př+Cv+Sem | Statut | Semestr | Ročník |
---|---|---|---|---|---|---|
KMI/ALS1 | Algoritmy pro rozsáhlá data | 5 | 2+2+0S | A | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí se vybranými pokročilý základními pojmy z algoritmů a složitosti. Rámcový obsah kurzu:
Předmět se zabývá pokročilou analýzou vyhledávacích algoritmů a analýzou datových struktur. | ||||||
KMI/DP1 | Diplomová práce 1 | 5 | 0+0+1S | A | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Zpracování diplomové práce podle pokynů vedoucího práce. Rámcový obsah kurzu: Předmět je první částí kurzu zaměřeného na tvorbu diplomové práce. Obsah předmětu určuje vedoucí diplomové práce podle jejího tématu. Předmět probíhá formou individuálních konzultací studenta s vedoucím práce. Téma práce si student vybírá v souladu s platnými předpisy. | ||||||
KMI/TINF | Teorie informace a kódování | 4 | 2+1+0S | A | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí se základními pojmy z teorie informace a kódování. Rámcový obsah kurzu:
Předmět je úvodem do teorie informace, jejích aplikací a teorie kódování. | ||||||
KMI/UMIN | Umělá inteligence | 4 | 2+1+0S | A | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí se základy umělé inteligence, zejména s jejími metodami. Rámcový obsah kurzu:
Předmět je úvodem do umělé inteligence. | ||||||
KMI/COMP | Computer science | 3 | 0+0+2S | A | LS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí se základními pojmy z computer science. Rámcový obsah kurzu:
Předmět probíhá v anglickém jazyce. Student si může vybrat z doporučených témat nebo po předchozí konzultaci s přednášejícím zpracovat jiné téma z oboru informatika. | ||||||
KMI/DP2 | Diplomová práce 2 | 10 | 0+0+1S | A | LS | 1 |
Anotace kurzu: Zpracování diplomové práce podle pokynů vedoucího práce. Rámcový obsah kurzu: Předmět je druhou částí kurzu zaměřeného na tvorbu diplomové práce. Obsah předmětu určuje vedoucí diplomové práce podle jejího tématu. Předmět probíhá formou individuálních konzultací studenta s vedoucím práce. Téma práce si student vybírá v souladu s platnými předpisy. | ||||||
KMI/MLDM1 | Machine learning a data mining 1 | 4 | 2+1+0S | A | LS | 1 |
Anotace kurzu: Rámcový obsah kurzu:
Předmět je první částí dvousemestrálního kurzu věnovaného hlavním metodám | ||||||
KMI/DP3 | Diplomová práce 3 | 10 | 0+0+1S | A | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Zpracování diplomové práce podle pokynů vedoucího práce. Rámcový obsah kurzu: Předmět je třetí částí kurzu zaměřeného na tvorbu diplomové práce. Obsah předmětu určuje vedoucí diplomové práce podle jejího tématu. Předmět probíhá formou individuálních konzultací studenta s vedoucím práce. Téma práce si student vybírá v souladu s platnými předpisy. | ||||||
KMI/MLDM2 | Machine learning a data mining 2 | 4 | 2+1+0S | A | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Rámcový obsah kurzu:
Předmět je druhou částí dvousemestrálního kurzu věnovaného hlavním metodám | ||||||
KMI/DP4 | Diplomová práce 4 | 20 | 0+0+1S | A | LS | 2 |
Anotace kurzu: Zpracování diplomové práce podle pokynů vedoucího práce. Rámcový obsah kurzu: Předmět je čtvrtou částí kurzu zaměřeného na tvorbu diplomové práce. Obsah předmětu určuje vedoucí diplomové práce podle jejího tématu. Předmět probíhá formou individuálních konzultací studenta s vedoucím práce. Téma práce si student vybírá v souladu s platnými předpisy. | ||||||
KMI/VYPI | Vybrané partie z informatiky | 3 | 0+0+20S | A | LS | 2 |
Anotace kurzu: Předmět seznamuje studenty s aktualitami v oboru. Rámcový obsah kurzu: Předmět je zařazen na konci studijního plánu. Posluchači jsou v něm seznámeni s aktualitami v oboru. Jde například o aktualizaci znalostí získaných v absolvovaných předmětech, o seznámení posluchačů s novými trendy v oblasti teorie i praxe informatiky a podobně. Předmět je zabezpečován několika pracovníky katedry a pozvanými odborníky z praxe, výuka probíhá blokovou formou. |
Povinně volitelné předměty 2 - metody informatiky
Zkratka | Předmět | Kredity | Rozsah výuky Př+Cv+Sem | Statut | Semestr | Ročník |
---|---|---|---|---|---|---|
KMI/ATS1 | Algebraická teorie systémů 1 | 3 | 0+2+0S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: cílem je dát teoretické základy systémů s přípravou na prakticou aplikaci v informačních a řídících systémech. Rámcový obsah kurzu: 1. Pojem systému a subsystému, relativita systémů, struktura a chování systémů. Analýza a syntéza, dekompozice systémů. 2. Jazyk systémů, lingvistická proměnná. Popisy minulosti, přítomnosti a budoucnosti systémů, prognostika. | ||||||
KMI/DATE | Databázové technologie | 4 | 2+1+0S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Cílem kurzu je prohloubit teoretické a praktické znalosti databázových technologií, zejména relačních databází. Rámcový obsah kurzu:
Kurz je zaměřen na prohloubení znalostí v oblastech, které jsou nutné pro úspěšné využití databázových technologií. Jedná se zejména o oblast návrhu modelu dat a databázových dotazů. Dále o pochopení vnitřních principů a mechanizmů, na kterých jsou relační databázové systémy postaveny. V kurzu jsou představeny i další soudobé technologie používané k uložení a zpracování dat. | ||||||
KMI/GRAF | Teorie grafů | 4 | 2+1+0S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí s pokročilými partiemi teorie grafů. Rámcový obsah kurzu:
Předmět podává přehled o vybraných problémech a metodách teorie grafů. | ||||||
KMI/KRY | Kryptografie | 5 | 3+1+0S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí s kryptografií. Rámcový obsah kurzu:
1. Historie kryptografie. | ||||||
KMI/MOVE | Modelování a verifikace | 4 | 2+1+0S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti získají praktickou zkušenost s verifikací programů a seznámí se s příslušnými teoretickými základy. Rámcový obsah kurzu:
1. Úvod. Pojem reaktivních systémů, příklady. | ||||||
KMI/PDS | Paralelní a distribuované systémy | 5 | 2+2+0S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí s paralelními a distribuovanými systémy, algoritmy, důkazy jejich právnosti, složitostí. Rámcový obsah kurzu: Historie paralelních algoritmů - jejich správnost. Programová logika. Problém kritické sekce, algoritmy a důkazy správnosti. Bariéry - správnost a složitost řešení, použití. Použití semaforů pro řešení klasických problémů: Čtenářů a písařů, Kuřáků, Čekajícího holiče. Modely distribuovaných algoritmů, globální stav. Logický čas. Vzájemné vyloučení v distribuovaném modelu. Detekce uváznutí a ukončení. | ||||||
KMI/RDBS | Relační databázové systémy | 4 | 2+1+0S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí s pokročilými pojmy z relačních databázových systémů. Rámcový obsah kurzu: Kurs je zaměřen na pokročilé partie z relačních databázových systémů. Během kursu jsou studenti seznámeni se základy relačního modelu a jeho vyjadřovací sílou. Dále je věnována pozornost dotazování a metodám zpracování dotazů včetně optimalizace. Samostatná část kursu je věnována souběžnému zpracování dat v databázových systémech pomocí transakcí a navazujícími problémy. Kurs je ukončen vybranými partiemi z teorie závislostí a ukazuje pravděpodobnostní a podobnostní rozšíření databázového modelu.
| ||||||
KMI/VYGE | Výpočetní geometrie | 5 | 2+2+0S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Seznámit studenty se základními problémy a algoritmy výpočetní geometrie. Rámcový obsah kurzu:
Předmět se věnuje typickým geometrickým úlohám v rovině s aplikacemi zejména v databázích, geografických informačních systémech, počítačové grafice, počítačovém vidění, robotice apod. a algoritmickým technikám pro jejich řešení. | ||||||
KMI/KTI | Kvantová teorie informace | 4 | 2+1+0S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Úvodní kurz z kvantové teorie informace, kvantového počítání a kvantové komunikace. Studenti získají základní poznatky z této oblasti a schopnost samostatně řešit vybrané typy problémů z této oblasti. Rámcový obsah kurzu:
1. Fyzikální aspekty zpracování informace, kvantová teorie | ||||||
KMI/ATS2 | Algebraická teorie systémů 2 | 3 | 0+2+0S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: Po absolvování si má student osvojit základy teorie organizace a řízení Rámcový obsah kurzu:
1. Teorie organizace. | ||||||
KMI/ALS2 | Algoritmy pro těžké problémy | 5 | 2+2+0S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí s pokročilými pojmy z algoritmů a složitosti. Rámcový obsah kurzu:
Předmět je úvodem do problematiky těžkých problémů, zejm. algoritmů pro těžké problémy a souvisejících partií teorie složitosti. | ||||||
KMI/KOM | Komprese dat | 5 | 2+2+0S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: V předmětu jsou představeny základní i moderní metody bezeztrátové komprese dat. Metody ztrátové komprese multimediálních dat jsou probírány v předmětu Multimediální systémy. Rámcový obsah kurzu:
1. Úvod: Taxonomie kompresních metod, modely dat (pravděpodobnostní, Markovův). | ||||||
KMI/PGEO | Počítačová geometrie | 5 | 2+2+0S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí se základními pojmy potřebnými pro použití geometrie v informatice. Rámcový obsah kurzu:
Předmět je určen zejména studentům informatiky zajímajícím se o oblasti, ve kterých se používají základní pojmy geometrie (počítačová grafika, zpracování dat, geografické informační systémy atd.). | ||||||
KMI/PRKL | Překladače | 4 | 2+1+0S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí se základními pojmy z překladačů. Rámcový obsah kurzu:
Kurs studenty seznamuje se základními výsledky a metodami teorie překladačů s důrazem na proces, jakým probíhá překlad ze zdrojového do cílového jazyka. Probírané partie zahrnují pokročilé vlastnosti bezkontextových jazyků a deterministickou syntaktickou analýzu. Studenti jsou dále seznámeni s technikami sémantické analýzy, vytváření interních forem a základními metodami překladu. | ||||||
KMI/TEH | Teorie her | 4 | 2+1+0S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: Témata probíraná v předmětu Teorie her jsou: Kombinatorické hry, hry s nulovým součtem, lineární programování, simplexová metoda, základní věta o dualitě, řešení her s nulovým součtem, hry s nenulovým součtem a hry více hráčů. Student by měl po absolvování tohoto předmětu rozumět základním pojmům a základním metodám teorii her. Též by měl umět aplikovat tyto metody při řešení jednoduchých konfliktních a rozhodovacích situací standardního typu. Rámcový obsah kurzu:
Sylabus předmětu: | ||||||
KMI/KOPJ | Konstrukce programovacích jazyků | 4 | 2+1+0S | B | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Cílem kurzu je seznámit studenty se základními aspekty vývoje programovacích jazyků a s postupy užívanými při jejich vývoji. Po absolvování kurzu by studenti měli mít dostatečné znalosti pro vytvoření vlastního obecného nebo doménově specifického programovacího jazyka. Rámcový obsah kurzu:
1. syntaxe jazyka, překlad textového vstupu do interní reprezentace | ||||||
KMI/LKFP | Lambda kalkul a funkcionál. programování | 5 | 2+2+0S | B | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí se základními pojmy z lambda kalkulu a funkcionálního programování. Rámcový obsah kurzu:
1. lambda-termy, teorie lambda, věta o pevném bodě, referenční transparentnost, extenzionalita, normální formy. Kombinátory pevného bodu. | ||||||
KMI/WEBS | Vyhledávání na webu | 3 | 0+0+2S | B | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí s vyhledáváním na webu a konstrukcí webového vyhledávače. Rámcový obsah kurzu:
Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi webového vyhledávání a základní strukturou soudobých webových vyhledávačů. V rámci semináře si studenti vyzkouší vytvořit jednoduchý webový vyhledávač. | ||||||
KMI/3DG | 3D grafika | 4 | 2+1+0S | B | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí s vybranými pojmy z 3D počítačové grafiky. Rámcový obsah kurzu:
1. Bezierova metoda zobrazování křivek a ploch |
Povinně volitelné předměty 3 - informační technologie
Zkratka | Předmět | Kredity | Rozsah výuky Př+Cv+Sem | Statut | Semestr | Ročník |
---|---|---|---|---|---|---|
KMI/DBT | Relační databáze | 4 | 0+0+3S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Náplní předmětu je rozšíření znalostí o databázových systémech jak teoretických tak i praktických. Náplní předmětu jsou nejen tradiční relační database, ale také nové databáze, tzv. NoSQL database, jako např. MongoDB nebo Cassandra. Jednotlivé problémy jsou prakticky, řešeny nebo demonstrovány na Objektově-Relačním Systému Řízení Báze Dat Oracle12c. Rámcový obsah kurzu:
1. Integritní omezení a dative modelování | ||||||
KMI/FPJ | Funkcionální programování na platf. Java | 3 | 0+0+2S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Kurz seznamuje studenty s možnostmi funkcionálního programování na platformě Java a s moderními jazyky podporující funkcionální programování na této platformě. Rámcový obsah kurzu: 1. Možnosti a omezení funkcionálního programování v jazyce Java. 2. Jazyk Clojure, jeho vlastnosti, kolekce, srovnání s jinými jazyky vycházejícími z LISPu. 3. Objektově orientované programovaní v jazyce Clojure a integrace s ostatními jazyky. 4. Paralelní programovaní v jazyce Clojure. 5. Pokročilé vlastnosti, makra, tvorba DSL v jazyce Clojure. 6. Jazyk Scala, základní vlastnosti a syntaxe. 7. Typový systém, řízení výpočtu v jazyce Scala. 8. Standardní knihovna a kolekce v jazyce Scala, integrace s ostatními jazyky. 9. Prostředky pro paralelní programovaní v jazyce Scala. | ||||||
KMI/NAPVS | Nástroje pro podporu vývoje software | 3 | 0+0+2S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Vývoj software nazarhnuje jen IDE, programovací jazyk a produkční prostředí. Pro zajištění udržitelného vývoje je třeba celé řady podpůrných technologií a technik, které zvyšují efektivitu, doplňují pracovní workflow nebo snižují chybovost bez ohledu na zvolený jazyk. Rámcový obsah kurzu: 1) Úvod do verzovacích nástrojů a jejich přehled 2) GIT nástroj současnosti a) Nádstavby Gitu (GITHUB, GITLAB) b) Verzovací strategie (GitFlow, OneFlow) c) Nástroje pro práci s Gitem d) Praktické ukázky 3) Automatizace deploymentu aplikací (DevOps) a) Příprava a ukázky deploymentu s využitím Ansible b) Kontejnerová architektura c) Propojení s verzovacím nástrojem GIT d) Continuous delivery, Continuous integration 4) Project management nástroje (Issue management tool) a) Redmine | ||||||
KMI/PJA | Platforma Java | 4 | 0+0+3S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Cílem kurzu je seznámit studenty s pokročilými vlastnostmi platforem Java SE a Java EE (Jakarta EE). Rámcový obsah kurzu:
1. Platforma Java EE (Jakarta EE), Enterprise Java Beans. | ||||||
KMI/PNE | Platforma .NET | 4 | 0+0+3S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Cílem kurzu je seznámit studenty s pokročilými vlastnostmi platforemy .NET. Rámcový obsah kurzu:
1) opakování pokročilých vlastností jazyka C# (delegáty, lambda | ||||||
KMI/PROPR | Programovací projekt | 4 | 0+0+3S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Cílem kurzu je prakticky seznámit studenty s různými aspekty vývoje software, obzvláště pak s těmi, které jsou spojeny se zapojením se do již probíhajícího vývoje a existujícího týmu vývojářů. Rámcový obsah kurzu:
V rámci předmětu student či studentka vypracuje projekt, který bude představovat implementaci nové ucelené funkcionality do již existujícího softwarového celku. Mělo by se jednat o open-source projekt nebo projekt spolupracující firmy. Náročnost projektu by měla být v intervalu 60 až 80 hodin práce. Se začleněním a počáteční orientací v projektu by měl studentovi či studentce pomáhat vhodný mentor, který s daným softwarovým celkem má již zkušenosti. | ||||||
KMI/RHSA1 | Red Hat System Administration 1 | 4 | 0+0+3S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Operační systém Linux je základem internetu, cloudu i mobilních zařízení. Cílem předmětu je získání praktických zkušeností se základy administrace linuxových systémů Red Hat dle osnov komerčního kurzu Red Hat System Administration I, který je přípravou na zkoušku Red Hat Certified System Administrator. Tu lze nepovinně složit po absolvování částí I a II a zvýšit tak kredibilitu na trhu práce. Rámcový obsah kurzu:
Základy příkazové řádky, editace souborů, správa uživatelů a skupin, přístupová práva, práce s procesy a službami, vzdálený shell, analýza systémových logů, správa sítě, přenos souborů, instalace a aktualizace systému, správa souborových systémů a vyhledávání v dokumentaci. | ||||||
KMI/ZBINF | Základy bioinformatiky | 5 | 2+0+2S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: Předmět vysvětluje teoretické i praktické souvislosti bioinformatiky. Jsou zahrnuty biologické databáze, seřazování sekvencí ("alignment"), struktury genů a proteinů, predikce proteinové struktury, molekulární fylogenetika, genomika, proteomika a glykobiologie. Studenti získají praktické zkušenosti s nástroji bioinformatiky a budou rozvíjet dovednosti ve sběru a prezentaci bioinformatických dat, stejně jako základy programování ve skriptovacím jazyce. Rámcový obsah kurzu: 1) Úvod do bioinformatiky a informačních zdrojů definice bioinformatiky; historické a vědecké souvislosti vývoje bioinformatiky; problematika studovaná a řešená pomocí nástrojů bioinformatiky; druhy databází (primární vs. sekundární; formáty databázových dat); vysvětlení vztahu mezi DNA, RNA a proteiny; vysvětlení významu strukturní podobnosti a homologie; získávání relevantních informací o genomech a proteomech; odborná literatura z oblasti bioinformatiky; zdroje informací v databázi PubMed 2) Práce se sekvencemi (nukleotidovými a aminokyselinovými) struktura genů a genomů; rozdíly mezi prokaryontními a eukaryontními geny; získání informací o daném genu; interpretace záznamu v GenBank; analýza celých genomů; nalezení chyb v sekvenci DNA; analýza DNA sekvencí (stanovení obsahu GC, hledání kodonů, vnitřní repetice); hledání ORF, exonů a intronů; sestavování fragmentů sekvencí; interpretace záznamu v databázi Swiss-Prot; popis primární struktury proteinu; databáze proteinových struktur a obsažené informace; predikce fyzikálně-chemických vlastnosti proteinu ze sekvence; analýza primární struktury proteinu; popis sekundární struktury proteinu; nalezení známých domén daného proteinu 3) Porovnávání sekvencí a vyhledávání na základě podobnosti ("similarity search") význam sekvenční homologie; interpretace výsledků vyhledávání BLAST; interpretace střední hodnoty (e, "expectation value"); použití aplikace BLASTP pro porovnávání proteinových sekvencí; použití BLASTn pro porovnávání sekvencí DNA; nastavení parametrů BLAST pro efektivnější porovnávání; použití PSI-BLAST k nalezení příbuzných proteinových sekvencí; konstrukce a interpretace "dot plots" pro porovnání sekvencí; algoritmy pro seřazování sekvencí; použití online nástrojů pro lokální alignment proteinových sekvencí; použití online nástrojů pro globální alignment proteinových sekvencí; získávání vhodných sekvencí pro vícenásobné seřazení sekvencí (MSA, "multiple sequence alignments"); použití online nástrojů pro MSA; interpretace výsledků MSA; praktické použití MSA 4) Proteinové struktury význam skládání ("folding") a trojrozměrné struktury proteinů; predikce sekundární struktury proteinů; nalezení strukturních analogů proteinové sekvence; získávání 3-D struktur z databáze PDB; instalace a konfigurování prohlížeče proteinových struktur; prohlížení a manipulace s proteinovými strukturami na počítači; popis strukturních elementů (alfa šroubovice, beta skládané listy, klubka); strukturní klasifikace proteinů pomocí online nástrojů 5) RNA struktury, SNP and haplotypy definice genomiky a popis bioinformatických aplikací, které využívá; definování jednonukleotidových polymorfismů (SNP, "single nucleotide polymorphism") a popis jejich obecného rozšíření v lidském genomu; definování haplotypů a jejich význam pro bioinformatickou analýzu; vysvětlení aplikací analýzy SNP a haplotypů; získání a interpretace dat o SNP a haplotypech z prohlížeče genomu; popis sekundární struktury RNA; použití online nástrojů pro získání RNA sekvencí a strukturní predikce RNA; popis rozdílných typů RNA včetně miRNA; použití online nástrojů k nalezení elementů popisujících sekundární strukturu RNA; použití online nástrojů pro hledání miRNA v RNA sekvencích 6) Fylogenetika a srovnávací genomika definice fylogeneze a hledání fylogenetických vztahů pomocí bioinformatických nástrojů; seřazení sekvencí s použitím programu ClustalW; odhad vzdálenosti mezi sekvencemi; rozdíl mezi orthology, paralogy a xenology; konstrukce fylogenetických stromů s použitím programu ClustalW; popis algoritmů pro konstrukci fylogenetických stromů (UPGMA, fitch, neighbor-joining); konstrukce stromů použitím programového balíku Phylip 7) Bioinformatika v glykobiologii struktury sacharidů; databáze glykoenzymů; glykosylace proteinů; bioinformatická analýza glykanových struktur; predikce proteinové glykosylace; program Glycoworkbench; experimentální metody analýzy glykosylace proteinů; 3-D struktura komplexních sacharidů; int | ||||||
KMI/BEPS | Bezpečnost počítačových systémů | 4 | 2+1+0S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: V předmětu jsou probírány vybrané útoky na počítačové sítě a zejména pak zabezpečení komunikace v počítačové síti Internet od metod autentizace přes filtraci, firewall, tunelování, proxy a architekturu PKI až po vybrané šifrované a autentizační protokoly. Rámcový obsah kurzu:
Kurs začíná úvodem do bezpečnosti sítí TCP/IP obecně a postupy sledování sítě s představením různých útoků. Pak již následuje rozbor metod zabezpečení sítě (Internet) a komunikace v ní od autentizačních metod, přes filtraci provozu, překlad adres, firewall, tunelování (IPsec), VPN a proxy, dále pak úvod do elektronických certifikátů a infrastruktury PKI, její aplikace, a ke konci kursu jsou probírány vybrané šifrované a autentizační protokoly jako např. SSL/TLS, SSH, | ||||||
KMI/INSY | Integrace systémů | 4 | 0+0+3S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: Náplní předmětu je seznámení s problematikou integrace aplikací, základních integračních pattern-ů a nástrojů používaných k integraci. Rámcový obsah kurzu:
1. Vymezení pojmu integrace aplikací | ||||||
KMI/IOT | Programování hardware a IoT | 3 | 0+0+2S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: IOT je aktuální téma, ale málokdo si umí představit co zahrnuje uvnitř a k čemu se dá reálně použít v průmyslu i mimo něj. Seminář je zaměřený na automatizaci a praktické ukázky použití konkrétních technologií a postupů. Rámcový obsah kurzu: 1. Přehledová znalost vhodného HW a SW a. Co je k čemu vhodné b. Mini počítače (Raspberry PI, Odroid) c. Inteligentní čidla bez operačního systému d. Arduino 2. Protokoly a komunikace a. MQTT, CoAP, TCP, atp. b. Mobilní přenosové technologie (LoRa, atp.) 3. Bezpečnost IOT a. Šifrování b. Architektura s ohledem na bezpečnost 4. Použití Node-RED pro IOT v praktických příkladech a. Práce s Node-RED b. Programování s Node-RED c. Praktické ukázky z reálných projektů d. Vlastní projekt 5. Praktické ukázky použití IOT a. Ukázka návrhu architektury b. Linux/Python | ||||||
KMI/PVM | Programování v MATLABu | 3 | 0+0+2S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: Cílem semináře je představit MATLAB jako účinný nástroj pro vytváření prototypů algoritmů, tvorbu experimentů, analýzu a vizualizaci dat. Rámcový obsah kurzu:
1. Úvod do MATLABu, možnosti a použití MATLABu, základy syntaxe, matematické operace v MATLABu. | ||||||
KMI/RHSA2 | Red Hat System Administration 2 | 4 | 0+0+3S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: Cílem předmětu je získání praktických zkušeností s administrací linuxových systémů Red Hat dle osnov komerčního kurzu Red Hat System Administration II, který je přípravou na zkoušku Red Hat Certified System Administrator. Tu lze nepovinně složit po absolvování částí I a II a zvýšit tak kredibilitu na trhu práce. Předmět je vyučován odborníkem z firmy Red Hat. Rámcový obsah kurzu: Skriptování v shellu, práce s úkoly, ladění výkonu, rozšířená přístupová práva, SELinux, správa disků, oddílů a NAS, oprava nefunkčního systému, síťová bezpečnost a instalace OS. | ||||||
KMI/TYP1 | Týmový projekt 1 | 4 | 0+0+3S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: Naučit studenty práci na vývojovém projektu, práci v malém týmu, práci s teamovými vývojovými nástroji na správu kódu, zadávaní požadavků, projektový management a komunikačním dovednostem (prezentace, kontakt s klientem, komunikce vrámci týmu). Předmět je první částí dvousemestrálního kursu Týmový projekt a je doporučeno absolvovat i druhou část, předmět Týmový projekt 2. Rámcový obsah kurzu:
1.Projekt a projektový management - úkoly, WBS, závislosti, metoda kritické cest, Ganttův diagram, plánování zdrojů , sledování průběhu projektu - včetně použití software | ||||||
KMI/WINS | Správa Windows serveru | 4 | 0+0+3S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí se instalací a správou Windows serveru. Rámcový obsah kurzu:
1. Instalace a aktualizace systému | ||||||
KMI/AIII4 | Obecná angličtina pro pokročilé 4 | 3 | 0+2+0S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: Cílem předmětu VCJ/AIII4 je rozvoj jazykových dovedností v oblasti všeobecné angličtiny na úrovni B2 podle Evropského referenčního rámce pro studium jazyků. Předmět se zaměřuje na rozšíření slovní zásoby, upevňování znalosti gramatiky a rozvíjení schopnosti číst s porozuměním, rozumět slyšenému a vyjadřovat se k obecným tématům. Pracuje se především s obecným jazykem, jak jej slyší a užívají rodilí mluvčí v reálných každodenních situacích. Nárust slovní zásoby studentů. Prohloubení gramatických znalostí. Další rozvoj čtyř základních dovedností (mluvení, čtení, poslech a psaní). Rozšíření znalostí běžných konverzačních obratů mluvené angličtiny. Rámcový obsah kurzu:
Lekce: jazykové zaměření | ||||||
KMI/MUSY | Multimediální systémy | 4 | 2+1+0S | B | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Předmět poskytuje základy problematiky digitálního videa a audia a jeho distribuce po datové síti. Rámcový obsah kurzu:
V předmětu jsou probírány reprezentace a formáty digitálního obrazu, videa a audia, jejich získávání, zpracování, komprese a distribuce po datové sítí. Zmíněna je i problematika DRM. | ||||||
KMI/POPS | Pokročilé operační systémy | 4 | 1+2+0S | B | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Cílem kurzu je seznámit studenty s pokročilými tématy z oblasti operačních systémů a jejich implementace. Rámcový obsah kurzu:
Kurz prohlubuje znalosti soudobých operačních systémů, zabývá se podrobně konkrétními řešeními používanými v operačních systémech Linux a Windows NT. Jsou probírána pokročilá témata z oblasti operačních systémů. | ||||||
KMI/PRAX | Odborná praxe | 8 | 0+0+8S | B | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Studenti získají zkušenosti s prací v IT firmě, kde aplikují své znalosti a ověří si své schopnosti. Rámcový obsah kurzu:
Průběh odborné praxe: | ||||||
KMI/RIFI | Řízení firmy | 3 | 0+0+2S | B | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Cílem předmětu je předat studentovi praktické poznatky přednášejícího z firemního prostředí ve vztahu k informačním systémům, jejich implementací, jejich významem pro firmu, jejich interakcí s uživatelem. Klíčovou snahou je ukázat praktické využití moderních informačních technologií v dnešním světě firem, zapojení a role lidí v IT. Dalším klíčovým segmentem bude stručný průnik do oblastí projektového a procesního řízení v kontextu informačních systémů a problémů týkajících se firemního prostředí. Rámcový obsah kurzu:
Firma a její agendy, procesy a lidé ve vztahu k informačním systémům. | ||||||
KMI/TYP2 | Týmový projekt 2 | 4 | 0+0+3S | B | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Naučit studenty práci na vývojovém projektu, práci v malém týmu, práci s teamovými vývojovými nástroji na správu kódu, zadávaní požadavků, projektový management a komunikačním dovednostem (prezentace, kontakt s klientem, komunikce vrámci týmu). Předmět je druhou částí dvousemestrálního kursu Týmový projekt a je předpokládáno absolvování první části, předmětu Týmový projekt 1. Rámcový obsah kurzu:
1.Projekt a projektový management - úkoly, WBS, závislosti, metoda kritické cest, Ganttův diagram, plánování zdrojů , sledování průběhu projektu - včetně použití software | ||||||
KMI/VIRC | Virtualizace a cloud | 4 | 0+0+3S | B | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Infrastrukturní a platformový cloud umožňuje rychlé nasazování aplikaci pro startupy i velké organizace pomocí virtualizace a kontejnerů. Cílem kurzu je základní administrace cloudu OpenStack dle osnov komerčních kurzů OpenStack Administration I a Introduction to Containers, Kubernetes, and Red Hat OpenShift. Rámcový obsah kurzu:
OpenStack: Spuštění instance, správa organizací a zdrojů, koncepty cloudu, práce se sítí, obrazy disků a snapshoty, databáze object store, zabezpečení ve veřejném prostoru, customizace pomocí | ||||||
KMI/VUE | Vývoj aplikací v Unreal Engine | 3 | 0+0+2S | B | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Cílem předmětu je poskytnout studentům praktické znalosti v oblasti vývoje aplikací založených na Unreal Engine. I když je Unreal Engine hlavně známý díky počítačovým hrám, kurz se zaměřuje především na aplikace pro podniky. Rámcový obsah kurzu: Vizualizace a konfigurace produktu, s návazností na externí webovské služby a databáze, vizualizace ve virtuální realitě nebo AR. | ||||||
KMI/VYSW | Vývoj software | 4 | 0+0+3S | B | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Cílem semináře je v první části seznámení se a praktické zvládnutí možností softwarových nástrojů určených pro podporu jednotlivých činností při tvorbě a údržbě softwarových produktů, ve druhé části pak zvládnutí aktuálních technologií pro vývoj softwarových produktů. Rámcový obsah kurzu:
Cílem semináře je seznámit studenty s postupy, technikami a nástroji používanými při vývoji rozsáhlých softwarových produktů, a to ve všech jeho fázích. Důraz bude kladen především na jejich aplikování v praxi softwarových firem. Součástí semináře je vystoupení studentů se svými zkušenostmi s využíváním některé z technik. Postupně budou probírány následující aktivity: | ||||||
KMI/WETE | Webové technologie | 4 | 0+0+3S | B | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí se základními a pokročilými webovými technologiemi. Rámcový obsah kurzu:
Cílem předmětu je seznámit studenty s pokročilými webovými technologiemi. |
Povinně volitelné předměty 1 - profilující předměty
Zkratka | Předmět | Kredity | Rozsah výuky Př+Cv+Sem | Statut | Semestr | Ročník |
---|---|---|---|---|---|---|
KMI/FUZ | Fuzzy logika | 4 | 2+1+0S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí se základními pojmy z fuzzy logiky a fuzzy množin. Rámcový obsah kurzu: Předmět je úvodem do fuzzy logiky a fuzzy množin. Pokrývá teoretické základy a vybrané aplikace. " Úvod do fuzzy logiky a fuzzy množin. Historie a motivace. " Struktury pravdivostních hodnot, operace logických spojek. " Fuzzy množiny a fuzzy relace, základní operace. " Řezy, princip rozšíření, fuzzy čísla. " Compositional rule of inference, pravidlové fuzzy systémy. " Fuzzy regulátory. " Fuzzy množiny a modelování nejistoty, související přístupy. " Vybrané aplikace fuzzy logiky a fuzzy množin. | ||||||
KMI/MALO | Matematická logika | 4 | 2+1+0S | B | ZS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí se základními pojmy z matematické logiky. Rámcový obsah kurzu:
Předmět logiky: logika v průniku různých disciplín, historický vývoj, matematická logika, význam pro informatiku. | ||||||
KMI/AZO | Analýza a zpracování obrazu | 5 | 2+2+0S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí se základními pojmy z analýzy a zpracování obrazu. Rámcový obsah kurzu:
1. Rekonstrukce obrazu | ||||||
KMI/FKA | Formální konceptuální analýza | 4 | 2+1+0S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí se základními pojmy z formální konceptuální analýzy. Rámcový obsah kurzu:
Předmět je úvodem do formální konceptuální analýzy. | ||||||
KMI/HCI | Human Computer Interaction | 3 | 0+0+2S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: Poskytnout studentům základní znalosti o Human Computer Interaction & Human Factors jako vědecké disciplíně, poskytnout přehled o jejích metodách a nástrojích, ukázat vztah k základním a aplikovaným disciplínám. Cílem předmětu je osvětlit výzkum za doporučeními (best practices) návrhu HCI a ukázat vztah mezi zpracováním informací lidmi a návrhem systémů. V průběhu kurzu budou vysvětleny a demonstrovány i nové interakční techniky. Rámcový obsah kurzu: 1. Úvod do HCI & Human Factors 2. Vizuální, sluchový, hmatový a vestibulární systém 3. Poznávání, paměť, stres a pracovní zátěž 4. Rozhodování 5. Metodika (metody výzkumu a hodnocení) 6. Návrh dotazníků a rozhovorů 7. Rozhraní řeči 8. VR & AR 9. Sledování očí 10. Adaptivní / afektivní / multimodální / cross-modální uživatelská rozhraní | ||||||
KMI/KFS | Kyber-fyzikální systémy | 4 | 2+1+0S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí se základními principy a technikami kyber-fyzikálních systémů Rámcový obsah kurzu:
1. Úvod do kyber-fyzikálních systémů | ||||||
KMI/ZROB | Základy robotiky | 4 | 0+0+3S | B | LS | 1 |
Anotace kurzu: Studenti se v semináři seznámí se základy robotiky a základy programování robotů. Rámcový obsah kurzu:
Seminář proběhne blokovou formou ve školicím centru společnosti ABB pod vedením lektora společnosti ABB a pod dohledem garanta předmětu. | ||||||
KMI/ALOB | Algoritmické obchodování | 4 | 2+1+0S | B | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Seznámit studenty se základními technikami pro vytváření, testování a nasazení modelů pro obchodování s finančními deriváty. Rámcový obsah kurzu:
- Úvod do klasické a behaviorální finanční teorie | ||||||
KMI/LGPR | Logické programování | 4 | 2+1+0S | B | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Studenti se seznámí se základními pojmy z logického programování. Rámcový obsah kurzu:
Kurz seznamuje posluchače s logickým programováním a jeho teoretickým modelem založeným na predikátové logice. Kurz obsahuje teoretické pasáže věnující se syntaxi a sémantice logických programů a jejich vztahu k teoriím v predikátové logice. Pozornost je dále věnována činnosti překladače jazyka PROLOG. Na závěr kurzu jsou ukázány aplikace logického programování v expertních systémech.
| ||||||
KMI/SEMW | Sémantický web | 4 | 2+1+0S | B | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Seznámit se se základními technikami používanými v sémantickém webu. Rámcový obsah kurzu:
Sémantický web představuje moderní vývoj současného WWW s cílem přiřadit datům význam tak, aby je bylo možné sdílet, automaticky o nich uvažovat a používat pomocí automatizovaných aplikací. Jde o společnou snahu W3C, výzkumníků a průmyslových partnerů. Podstatou sémantického webu je sémantická representace a uvažování o datech za pomoci ontologií. Kurz podává úvod do technologií sémantického webu a jejich aplikací. | ||||||
KMI/SLOZ | Složitost | 4 | 2+1+0S | B | ZS | 2 |
Anotace kurzu: Studenti si prohloubí a rozšíří znalosti z oblasti složitosti algoritmů a problémů. Rámcový obsah kurzu:
Připomenutí pojmů Turingův stroj (TS), výpočet (konfigurace, apod.), jazyk přijímaný TS, jazyk rozhodovaný TS, turingovsky vyčíslovaná funkce, Church-Turingova teze. |
Volitelné předměty
Zkratka | Předmět | Kredity | Rozsah výuky Př+Cv+Sem | Statut | Semestr | Ročník |
---|---|---|---|---|---|---|
KMI/VRET | Rétorika | 2 | 2+0+0S | C | ||
Anotace kurzu: Cyklus pracovních přednášek o vybraných problémech současné rétoriky je určen všem zájemcům bez ohledu na studijní obor. V cyklu budou podrobně komentovány a ilustrovány důležité zásady rétoriky, které patří do všech hlavních složek této disciplíny: invence, kompozice, elokuce, mnemonika, přednes. Zvláštní pozornost bude věnována specifickým jazykovým řečnickým prostředkům (figurám a tropům), neverbálním prostředkům v rétorické komunikaci, typologii řečníků a charakteristice řečnických žánrů. Rámcový obsah kurzu:
1) Rétorika, její význam a současné pojetí, důležité práce o rétorice. | ||||||
KMI/ZE | Základy ekonomie | 2 | 2+0+0S | C | ZS | |
Anotace kurzu: Cílem přednášek je umožnit studentům získání základní orientace v ekonomických jevech a procesech, získat kvalitní základ pro další ekonomické studium. Rámcový obsah kurzu: 1. Úvod do předmětu a objasnění základních ekonomických pojmů: potřeby, statky, zboží, peníze, hospodářské fáze, základní ekonomické otázky a ekonomické systémy. 2. Tržní mechanismus. Lekce objasňuje základní prvky tržního mechanismu: nabídku, poptávku a cenu. 3. Nabídka, vzájemné působení nabídky a poptávky. Lekce je zaměřena na charakteristiku a fungování nabídky. Vysvětluje střet nabídky a poptávky, jejich posuny a důsledky těchto posunů, které tvoří ústřední jádro výkladu působení tržního mechanismu 4. Ostatní trhy. Tato lekce se soustřeďuje na pochopení fungování sekundárních a terciálních trhů. Zabývá se charakteristikou peněžního trhu a trhu finančního kapitálu, výkladem burzy cenných papírů a obchodování s cennými papíry. 5. Finanční trhy.: Peněžní trh, kapitálový trh, trh drahých kovů a devizový trh. V lekci jsou podrobně rozčleněny a vysvětleny jednotlivé druhy cenných papírů včetně podstatných náležitostí a konkrétních ukázek (Speciální prezentace byla vytvořena na základě podnětů od studentů v evaluačním dotazníku, kdy projevili zájem o podrobné členění finančních trhů). 6. Doprovodné jevy tržního mechanismu. Lekce se zabývá dvěma negativními jevy doprovázející tržní mechanismus. Jde o nezaměstnanost a inflaci. Také popisuje nedokonalosti tržního mechanismu: monopol, oligopol a externality trhu. Na závěr se zmiňuje úloha státu v tržním hospodářství a zásadní funkce státu při regulaci tržní ekonomiky. 7. Národní hospodářství. Jde o přehledné členění celého národního hospodářství. Rozděluje ekonomii jako vědu na část obecné a část veřejné ekonomie, charakterizuje veřejné statky a způsob financování těchto statků 8. Nástroje hospodářské politiky státu - objasnění 4 základních forem hospodářské politiky - monetární, fiskální, obchodní, důchodovou a sociální. Na základě evaluačního dotazníku zde v rámci fiskální politiky byla objasněna problematika přímých daní a jejich novelizace - samostatná prezentace. 9. Účinnost hospodářské politiky. V lekci se podrobně objasňují magické n-úhelníky, Phillipsova křivka, dilema centrální banky a fiskální politiky. Zabývá se také hospodářským cyklem, podrobně jeho čtyřmi základními fázemi a národohospodářskými agregáty včetně výpočtů hlavních makroekonomických ukazatelů. 10. Zahraniční obchod. Lekce je věnována problematice mezinárodního a zahraničního obchodu. Zmiňuje různá rizika v zahraničním obchodu a jejich eliminaci, podrobně rozebírá vývozní a dovozní operace, celní politiku a různé druhy cel. 11. Banky a jejich úloha v národním hospodářství. Lekce se zabývá dvouúrovňovým bankovním systémem v ČR - činností komerčních bank a jejich funkcí v národním hospodářství. Podrobně rozebírá funkci a úkoly 12. Ekonomická integrace, evropský a světový měnový systém. 13. Přednáška hosta o základech podnikání. V první části byla objasněna základní legislativa (živnost, obchodní společnosti, právní úpravy, navazující povinnosti vůči státu - daně, účetnictví, sociální a zdravotní pojištění). V druhé části potom ekonomika podniku v základech - podnikatelský plán, ekonomické vyhodnocení aktivit - návratnost, bod zvratu a praktické výpočty. | ||||||
KMI/AIII1 | Obecná angličtina pro stř. pokročilé 1 | 1 | 0+2+0S | C | ZS | |
Anotace kurzu: V předmětu VCJ/AIII1 se pracuje se především s obecným jazykem, jak jej slyší a užívají rodilí mluvčí v reálných každodenních situacích. Cílem předmětu je: - rozvoj slovní zásoby - prohloubení gramatických znalostí - další rozvoj čtyř základních dovedností (mluvení, čtení, poslech a psaní) - rozšíření znalostí běžných konverzačních obratů mluvené angličtiny. Rámcový obsah kurzu:
Lekce - jazykové zaměření | ||||||
KMI/PEM | Podniková ekonomie a management | 4 | 3+1+0S | C | LS | |
Anotace kurzu: Předmět Podniková ekonomie a management reaguje svým zaměřením na současné potřeby všeobecnějších znalostí absolventů VŠ. Jeho cílem je seznámit studenty se základními ekonomickými pojmy jako jsou trh, nabídka a poptávka, dále pak porozumět ekonomickým principům fungování podniku v tržním hospodářství a porozumět praktickým způsobům financování a tvorbě zisku či dosažení primárního cíle existence podniku samotného. Díky interaktivní formě výuky kombinující klasický přístup s přístupem e-learningovým tak zároveň lépe reagovat jak na vývoj výukového systému tak na požadavky participujících studentů.Teoretické znalosti získané během přednášky usnadňují studentu jak participaci v e-learningové formě následující praktické výuky tak pak spolu s jejímy výstupy umožní klasickou face-to-face komunikaci v oblasti dané problematiky s vedoucím vlastních cvičení. Současně e-learningový text automaticky vede účastníka kurzu k plnění zadávaných úkolů, provádění cvičení a vypracovávání korespondenčních úkolů. V případě absence studenta je umožněno okamžité zapojení do průběhu výuky na základě e-learningového portálu. Rámcový obsah kurzu: 1.Podnikání a podnikatel,znaky podnikání. Obchodní a živnostenský rejstřík . 2.Podnik a jeho vlastnictví. Založení podniku. 3. Právní formy podnikání, druhy živností. 4. Podnik jako hospodářský systém 5. Majetek, druhy odpisů, náklady 6. Mzdy a srážky z mezd, odměňování, pojistné 7. Výnosy, Hospodářský výsledek, zisk 8. Kalkulace a jejich funkce 9. Účetnictví 10. Řízení podnikových financí, úvěry, leasing. 11. Investice, finanční cíle, sanace a zánik podniku 12. Řízení, vývoj teoretických názorů na řízení, styl řízení, základní funkce managementu 13. Organizace, organizační struktura, typy organizací, managerská hierarchie, řídící pyramida 14. Problematika řešená v rámci e-learningového portálu | ||||||
KMI/PMV | Právní minimum vysokoškoláka | 4 | 2+0+0S | C | LS | |
Anotace kurzu: Cílem přednášky je seznámit studenty se základními právními aspekty. Rámcový obsah kurzu: 1. Ústava České republiky 2. Správní právo (Uzemní samospráva, obce, kraje, volby ...) 3. Organizace justice v ČR - Organizace a činnost soudů - Právní postavení osob činných u soudu - Další orgány právní ochrany ( notáři, advokáti, státní zástupci) 4. Pracovní právo Pracovněprávní vztahy Individuální pracovní právo (politika zaměstnanosti..) Pracovní poměr (pracovní řád, doba, mzda ...) 5. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci Prevence, odpovědnost a náhrada škody Kolektivní pracovní právo (kolektivní vyjednávání, smlouvy) 6. Zákon o rodině 7. Trestní právo Ochrana ústavně zaručených práv a svobod Průběh trestního řízení 8. Občanské právo hmotné Občanskoprávní vztah - účastníci občanskoprávních vztahů - Vlastnické právo - Věcná práva k cizí věci - Katastr nemovitostí Závazky z právních úkonů (koupě a prodej, darováni, půjčka, nájem...) Dědické právo 9. Zákoník práce 10. Obchodní zákoník (obchodní společnosti a družstva) 11. Živnostenský zákon (druhy živností, živnostenský list, živnostenský rejstřík 12. Obchodní právo (Zadávání veřejných zakázek, ochrana hosp. soutěže, ochrana spotřebitele, Česká obchodní inspekce 13. Daňové zákony (daň z příjmu, DPH, daň z nemovitostí, silniční daň...) 14. Autorské právo, zákon o ochranných známkách. Vynálezy, průmyslové vzory. 15. Evropská integrace a vznik evropských společenství - Evropská unie (Česká republika jako přidružený stát) Mezinárodní dokumenty o lidských právech. Charta OSN, Všeobecná deklarace lidských práv ... | ||||||
KMI/AIII2 | Obecná angličtina pro stř. pokročilé 2 | 3 | 0+2+0S | C | LS | |
Anotace kurzu: V předmětu VCJ/AIII2 se pracuje se především s obecným jazykem, jak jej slyší a užívají rodilí mluvčí v reálných každodenních situacích. Cílem předmětu je: - rozvoj slovní zásoby - prohloubení gramatických znalostí - další rozvoj čtyř základních dovedností (mluvení, čtení, poslech a psaní) - rozšíření znalostí běžných konverzačních obratů mluvené angličtiny. Rámcový obsah kurzu:
Lekce - jazykové zaměření |