Programovací projekt Mgr. Jakub Večeřa

Cílem předmětu je poskytnout a rozvíjet dovednosti, které souvisí se zapojením do již běžícího softwarového projektu. Studenti by si v rámci tohoto kurzu měli vyzkoušet zejména spolupráci s dalšími programátory, navázání na předchozí práci jiných programátoru a také práci s reálnou infrastrukturou pro správu projektů.

Hlavní náplní předmětu je zpracování projektu, který představuje novou ucelenou funkcionalitu, která je součástí již existujícího softwarového celku.

Charakter projektu

U vlastního tématu, by se mělo jednat o běžící projekt, na kterém pracuje více osob.
U projektů komerčního charakteru je forma spolupráce nechána na individuální domluvě.
U žádného projektu by se nemělo jednat o opravy chyb, lokalizaci, pouhé úpravy konfigurace.

Postup při řešení projektu

  1. Student či studentka si zvolí téma a svou volbu oznámí vedoucímu semináře na email jakub.vecera01@upol.cz.
  2. Pokud se nejedná o vlastní téma, dostane student či studentka kontakt na osobu, mentora, která mu nebo jí, poskytnete podrobnější vysvětlení a případně další informace.
  3. V případě, že bude zvolené téma v pořádku (je stále volné, odpovídá povaze předmětu), vypracuje student či studentka návrh projektu. Návrh projektu by měl být text v rozsahu cca půl strany A4, ze kterého bude patrné, co bude předmětem projektu.
  4. Po schválení projektu vedoucím semináře, se může student či studentka pustit do vypracování projektu. Nejzazší termín na vypracování projektu je do konce zimního semestru. V případě spolupráce s firmami je vhodnější domluvit dřívější termín.
  5. Zápočet bude udělen
    • po předložení závěrečné zprávy, cca půl strany A4 shrnující práci na projektu,
    • a doložení, že projekt byl skutečně zpracován, např. odkazem na repozitář, předvedením programu.

Témata projektů

Následujících několik témat je již k dispozici, další jsou však v přípravě.

  1. Rozšíření pokusnice.cz (next.js, UPOL).
  2. Rozšíření MolMeDB (více témat, open-source, UPOL).
  3. Rozšíření bakalářské práce Upolníček:
    • Implementace automatického testování úkolů a nějaké rozumné zpracování výsledků.
  4. Doplněk nového vývojového prostředí pro kurzy Paradigmata programování (Common Lisp, LispWorks).
  5. Omezení zobrazení IPv6 adres (v6addrs) na rozsah (scope) do monitorovacího nástroje conky
    [https://github.com/brndnmtthws/conky] (Bližší informace poskytne doc. Outrata)
  6. Sync před odpojením/vysunutím disku do Gnome rozšíření Removable Drive Menu
    [https://extensions.gnome.org/extension/7/removable-drive-menu/] (Bližší informace poskytne doc. Outrata)
  7. Doplňky do PDF prezentačního nástroje Pympress [https://github.com/Cimbali/pympress]
    • Pamatování kreslení (highlight) napříč slajdy a možnost jeho uložení a načtení do/ze souboru
    • Schovávání a interaktivní změna velikosti softwarového laseru
    • Volně editovatelné anotace (poznámky)
    • Dlaždicové overview všech slajdů
    • Záložky slajdů (bookmark) s dlaždicovým náhledem
    • Kreslení na obrazovku, i bílou, při skryté (blank) prezentaci a zmrazení slajdu (freeze)
    • Zvýrazňovač, guma a text v kreslení (highlight)
    • Volně editovatelné anotace (poznámky)
    • Více náhledů slajdů, předchozích i následujících
  8. Rozšíření Pandoc (více témat).
  9. Rozšíření Godot Engine (více témat).
  10. Generování Open API specifikace [https://github.com/swisnl/openapi-spec-generator]

Je možné si zvolit vlastní téma.


Stránka byla převzata od Dr. Krajči a Mgr. Vyjídáčka

Správce stránky: Jakub Večeřa