Projektový seminář
V rámci předmětů Projektový seminář 1 (KMI/YPS1) a Projektový seminář 2 (KMI/YPS2) student implementuje jako desktopovou aplikaci vybranou deskovou hru podle níže uvedených požadavků. Plnění požadavků v průběhu semestru hodnotí vedoucí, ke kterému se student se zvolenou hrou přihlásí na začátku zimního semestru a se kterým svoji implementaci hry konzultuje. Za splnění požadavků udělí vedoucí studentovi zápočty za oba předměty. Předmět je již určen pouze pro opakující studenty. Studenti dále pracují na projektu z minulého akademického roku pod vedením původního vedoucího.Hry
Vedoucí
- Radek Janoštík
- Petr Krajča
- Tomáš Kühr
- Jan Laštovička
- Markéta Trnečková
- Tomáš Urbanec
- Jiří Valůšek
- Arnošt Večerka
- Roman Vyjídáček
- Jiří Zacpal
Požadavky za zimní semestr (pro zápočet z KMI/YPS1)
- stačí konzolová (textová, CLI) aplikace, není nutné GUI
- korektní implementace pravidel hry (nemožnost provést tah odporující pravidlům, správné ukončení hry)
- algoritmy pro herní strategii, nastavitelná obtížnost hry v adekvátním rozsahu („inteligence“ zvlášť pro každého počítačového hráče)
- výpočet „nejlepšího“ tahu by neměl trvat déle než 10 sekund (na počítači s CPU 2 GHz)
- možnost hry dvou lidí, člověka proti „počítači“, a „počítače“ proti „počítači“
- možnost nastavit a kdykoliv změnit obtížnost i v průběhu hry
- možnost zaměnit počítačového a lidského hráče i v průběhu hry
- nápověda „nejlepšího“ tahu
Požadavky za letní semestr (pro zápočet z KMI/YPS2)
- požadavky za zimní semestr
- undo/redo tahů do libovolné úrovně
- prohlížení historie tahů (přehledné zobrazení provedených tahů) se zobrazením úrovně undo/redo
- ukládání a načítání (rozehraných i ukončených) partií hry, včetně historie tahů a nastavení hráčů
- grafické uživatelské rozhraní (GUI) zpracované podle standardů
- GUI musí běžně reagovat na akce uživatele i v průběhu výpočtu „nejlepšího“ tahu
- vestavěná nápověda (k ovládání aplikace i pravidlům hry)
- robustnost (program musí reagovat správně i na nesprávné uživatelské vstupy, vadný formát nebo obsah souboru apod., aplikace nesmí havarovat)
- program ve spustitelné formě nebo instalátor (v odůvodněných případech je přípustná spustitelnost z vývojového prostředí)
- kompletní zdrojové kódy programu včetně dalších částí nutných pro sestavení aplikace
Plán seminářů
24. 9. 2021 | - organizační záležitosti, zodpovídání dotazů (Kühr) |
Správce stránky: Tomáš Kühr
|
Aktualizace:
04. 02. 2022